STUDIA
PROGRAM
Program Executive Master of Business Administration (MBA) to nowoczesny model kształcenia stworzony w oparciu o najnowsze trendy, najwyższe standardy akademickie i biznesowe oraz potrzeby rozwojowe kadry menadżerskiej. Został wypracowany dzięki wieloletniej współpracy ekspertów, dydaktyków, licencjonowanych trenerów i praktyków z Central Connecticut State University w Stanach Zjednoczonych i Politechniki Krakowskiej.
Studia obejmują 330 godzin zajęć prowadzonych w systemie 11. modułów tematycznych, pogłębiających wiedzę i umiejętności z zakresu biznesu i zarządzania na poziomie strategicznym oraz operacyjnym. Ukończenie „Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu” upoważnia do otrzymania dyplomu i świadectwa MBA oraz certyfikatu „Central Connecticut State University”.
FORMUŁA
Zajęcia są interaktywne, prowadzone w trybie active learning i wzbogacone o praktyczne analizy studium przypadku, trening kierowniczy, gry symulacyjne, ćwiczenia komputerowe, twórczą pracę zespołową oraz indywidualną. Zajęcia odbywają się w systemie 11 spotkań modułowych podczas trzydniowych, weekendowych zjazdów. Obrona prac dyplomowych odbywa się w trakcie dodatkowej, dwunastej sesji.
MODUŁY
Wprowadzenie do teorii i praktyki gospodarki wolnorynkowej
Ogólny zarys kształtu gospodarek funkcjonujących w warunkach wolnego handlu oraz omówienie zasad ich działania (w tym: mechanizm cen, popyt i podaż, formy konkurencji, struktury rynków, podatki, problemy współczesnego biznesu, rola menedżerów, etyka w biznesie).
Kierowanie ludźmi
Cel
Cel 1. Przekazanie słuchaczom podstawowej wiedzy na temat funkcji personalnej w organizacji.
Cel 2. Zapoznanie uczestników z czynnikami wpływającymi na efektywność kierowania ludźmi.
Cel 3. Zrozumienie procesów tworzenia i funkcjonowania zespołów pracowniczych.
Korzyści dla uczestników:
- nabycie i aktualizacja wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
- identyfikacja kluczowych kwalifikacji uczestników zajęć wpływających na sprawność kierowania ludźmi w organizacji,
- nabycie wiedzy i umiejętności dotyczących procesu tworzenia i kierowania zespołami pracowniczymi,
- doświadczenie praktyk rozwojowych wykorzystujących techniki treningowe i zespołowe uczenie się,
- nabycie umiejętności przygotowania i zastosowania narzędzi wykorzystywanych w procesie doboru pracowników,
- doświadczenie różnych ról społeczno-zawodowych w procesie doboru w ramach symulacji procesu selekcyjnego,
- pogłębienie relacji społecznych w ramach grupy studenckiej poprzez doświadczania procesu i efektów integracji społecznej,
- wymiana doświadczeń i praktyk z zakresu kierowania ludźmi między uczestnikami zajęć.
Narzędzia i metody wykorzystywane podczas zajęć:
wykłady, praca w grupach, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia projektowe, prezentacje multimedialne, dyskusje, studia przypadków, odgrywanie ról.
Prowadzący:
Dr Adam Suchodolski, Katedra Zarządzania Kadrami, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze projektowania i prowadzenia szkoleń oraz treningów dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw. Opracowywał i wdrożył wiele projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach gospodarczych. Specjalizuje się w problematyce doboru, oceniania i rozwijania pracowników.
Rachunkowość finansowa i zarządcza
Rachunkowość jako system gromadzenia i przetwarzania informacji o stanach i procesach kształtujących majątek przedsiębiorstwa; istota sprawozdań finansowych i ich wzajemnych powiązań, analiza sprawozdań finansowych, zasady rozliczania kosztów. Wybrane elementy rachunkowości zarządczej; alokacja kosztów, analiza CVP, opracowywanie sprawozdań finansowych pro-forma, proces budżetowania. Analiza elementów i proces przygotowania biznesplanu. Budowa modelu fukcjonowania organizacji w oparciu o Model Canvas. Ocena opłacalności inwestycji na przykładzie inwestycji w plantacje kawy, prezentacja planów inwestorom, Elevator Pitch. Ocena i sposoby mitygacji ryzyka. Źródła pozyskiwania funduszy na rozwój firmy. Systemy i modele wczesnego ostrzegania przed bankructwem przedsiębiorstwa i innymi zagrożeniami w działalności gospodarczej.
Marketing
Cel
Opracowanie projektu marketingowego dotyczącego twórczego rozwiązywania problemów występujących w organizacjach. Dzięki kompleksowemu podejściu do marketingu w firmie, nowoczesnym narzędziom i metodologii opartej o design thinking uczestnicy dowiedzą się m.in. jak:
- budować silną markę oraz wpływać na jej dynamiczny rozwój i przewagę konkurencyjną,
- w spójny sposób, krok po kroku efektywnie przeprowadzić działania marketingowe,
- tworzyć i wdrażać nowe produkty, usługi i rozwiązania w aspekcie strategicznym i taktycznym,
- realizować założone cele przy optymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów organizacji,
- skuteczniej docierać do obecnych i potencjalnych odbiorców,
Korzyści dla uczestników
- praktyczna i kompleksowa realizacja projektu marketingowego odzwierciedlającego realia biznesowe i możliwego do wdrożenia w organizacjach uczestników studiów,
- aktualizacja wiedzy wpływającej na efektywność procesów w organizacji i zarządzanie projektami marketingowymi,
- pogłębiona analiza wybranych trendów i rozwiązań marketingowych wspierających tworzenie produktów i usług,
- praktyczne zastosowanie metod i narzędzi biznesowych uczących projektowego myślenia, generowania nowatorskich rozwiązań i porządkowania struktury procesu kreatywnego,
- umiejętność konstruowania modelu biznesowego canvas, lean canvas i team canvas,
- praca na realnych przykładach oraz wspólne poszukiwanie rozwiązań umożliwiających poznanie różnorodnych perspektyw i doświadczeń przekładających się na produktywność, dynamizm i skuteczność pracy zespołowej,
- zdobycie wiedzy dotyczącej kluczowych etapów tworzenia i przeprowadzania projektów z elementami planu marketingowego począwszy analizy rynku, zdefiniowania segmentów klientów i potrzeb grup docelowych, opracowania rozwiązań, zastosowania i skutecznego wdrożenia narzędzi marketingowych, poprzez które będzie można zrealizować konkretne cele i strategie marketingowe
- dostęp do projektów marketingowych z różnych branż i sektorów, opracowanych podczas zajęć, a dotyczących np. budowania marki firmy i wzrostu rozpoznawalności jej produktów i usług, wprowadzania nowych produktów na rynek, umacniania relacji z obecnymi klientami i pozyskiwanie klientów czy wchodzenia na nowe rynki
Narzędzia i metody wykorzystywane podczas zajęć
Metodologia design thinking i filozofia human centered design, model biznesowy canvas, problem fit solution, team canvas, canva.com, narzędzia badania rynku, analizy konkurencji,
Prowadzące:
Małgorzata Kiepura
Licencjonowany wykładowca, trener (międzynarodowy dyplom Master of Business Training) oraz doradca zarządzania. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze projektowania i prowadzenia szkoleń oraz treningów dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw. Opracowywała plany marketingowe i sprzedaży dla wielu firm z rynków komercyjnych (np. dla Teleaudio Sp. z o.o.; Powszechne Towarzystwo Emerytalne Polsat S.A.) oraz przemysłowych np. ES-System S.A.
Zuzanna Komornicka
Certyfikowany trener, doradca, collective impact enabler, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Absolwentka The City University of New York oraz Akademii Mistrzów Treningu. Ekspert w dziedzinie marketingu, reklamy i PR, zarządzania eventami i projektów społecznych. Opracowuje strategie biznesowe i kampanie promocyjne dla środowiska biznesowego, startupowego i NGO.
Negocjacje i komunikacja w zarządzaniu
Cel
Proces komunikacji i negocjacji (czyli komunikacji w sytuacji rozbieżności stanowisk i interesów) jest w zarządzaniu podstawą skuteczności zarówno w odniesieniu do zagadnień instrumentalnych (produkcyjnych) jak i społecznych, interpersonalnych. Jest to więc proces sprawnej realizacji zadań ale też baza tworzenia dobrej atmosfery, określenia kultury współpracy firmowej. Negocjacje to „chleb powszedni” w zarządzaniu relacjami wewnętrznymi ale i relacjami zewnętrznymi, realizacją kontraktów z otoczeniem biznesowym firmy. Zarządzanie bywa bezkonfliktowe, ale to właśnie sposób postępowania w sytuacjach trudnych, częściowego konfliktu interesów jest sprawdzianem jakości pracy zarządczej. Umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne są wtedy bardzo przydatne.
Korzyści:
- poznanie podstaw wiedzy o komunikacji i negocjacjach,
- nauka sprawnego zaplanowania sposobów postępowania w odniesieniu do celów zawodowych,
- zdobycie umiejętności rozpoznawania głównych trudności w negocjacjach i wartościowania wszystkich dostępnych możliwości ich łagodzenia,
- ćwiczenia i możliwość sprawdzenia się w prowadzeniu negocjacji wielostronnych i dwustronnych,
- zdobycie wiedzy dotyczącej dopasowania sposobu postępowania komunikacyjnego do bieżących sytuacji zawodowych,
- umiejetność modyfikowania stylu negocjacji i komunikacji adekwatnych do zadań, jakie są do wykonania w kontekście konkretnych problemów zawodowych ale też osobistych.
Narzędzia i metody wykorzystywane podczas zajęć:
Wykład ilustrowany slajdami, prezentacja, negocjacyjne gry symulacyjne, testy samooceny pozwalające na autodiagnozę, dyskusje w małych grupach, scenki psycho – dramatyczne, analiza case’w ilustrujących trudne problemy zarządcze
Prowadzący:
Prof. Zbigniew Nęcki
Wykładowca akademicki, psycholog społeczny, mediator i specjalista w dziedzinie negocjacji. Prowadzi szkolenia oraz treningi dla różnorodnych podmiotów gospodarczych (np. PGNiG, Bombardier, Polfarma, Alstrom). Autor siedmiu książek oraz kilkuset artykułów naukowych i branżowych, częsty gość programów popularno – naukowych w telewizji, radiu i prasie .
Finansowe koncepcje dla menedżerów
Rola współczesnego menedżera w kształtowaniu stosunków ekonomicznych przedsiębiorstwa z rynkami gospodarczymi (w tym: ocena kondycji przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych, zmienna wartość pieniądza w czasie, metody oceny opłacalności inwestycji, prognozowanie strumieni pieniężnych inwestycji, analiza ryzyka inwestycji kapitałowych.
Zarządzanie w złożonych organizacjach
Kierowanie wielopodmiotowymi organizacjami gospodarczymi przy użyciu odmiennych metod i narzędzi (w tym: struktury organizacyjne i ich projektowanie, strategia zarządzania, model Portera, model BCG, sytuacje kryzysowe, podejmowanie decyzji w organizacji, planowanie i kontrola, zmiany i innowacje, menedżer w organizacji, 10 ról menedżera, przyczyny bankructwa).
Zarządzanie strategiczne
Jakość - Retoryka wystąpień publicznych
JAKOŚĆ
Cel:
Rozszerzenie i aktualizacja wiedzy w zakresie TQM i znormalizowanych systemów zarządzania i wykorzystania ich do rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem oraz zidentyfikowanymi ryzykami i szansami w organizacji
Korzyści dla uczestników:
Aktualizacja wiedzy w zakresie interpretacji i wykorzystania wymagań zawartych w normach dot. systemów zarządzania (ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001 i in.). Podczas zajęć słuchacze poszerzą praktyczną wiedzę w obszarach:
- koncepcji kompleksowego zarządzania przez jakość TQM,
- interpretowania i wykorzystywania elementów systemów zarządzania w ramach procesowego zarządzania organizacją w oparciu o posiadaną wiedzę menedżerską i techniczną,
- skuteczności i efektywności zarządzania procesami w organizacji,
- umiejętności przeprowadzania identyfikacji, analizy i działań związanych z ryzykami i szansami organizacji
- określania i wdrażania praktycznych działań w odniesieniu do problemów związanych z zarządzaniem (słabe strony organizacji) oraz zidentyfikowanych ryzyk i szans, z uwzględnieniem wymagań systemów zarządzania jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem w realnej firmie,
Narzędzia i metody wykorzystywane podczas zajęć:
Prezentacja, warsztaty – praca w zespołach – studium przypadku, burza mózgów, dyskusja
Prowadzący:
Wioletta Kurek
Wykładowca, trener oraz doradca w zakresie systemów zarządzania. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w zakresie ekonomii oraz Politechniki Krakowskiej w zakresie systemów zarządzania. Posiada w swoim dorobku ponad 40 organizacji z różnych branż, dla których z sukcesem przeprowadziła konsultacje, szkolenia i prace wdrożeniowe zakończone certyfikacją. Praktyk z ponad 20 letnim doświadczeniem w przemyśle oraz administracji w zakresie
utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania.
Marek Rączka
Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Uniwersytetu Blaise Pascal II w Clermont-Ferrand we Francji oraz studiów podyplomowych na Politechnice Krakowskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie konsultacji (ponad 200 wdrożeń w organizacjach) i utrzymania systemów zarządzania. Konsultant i certyfikowany auditor systemów zarządzania, współpracował z organizacjami certyfikującymi takimi jak: Kema Quality (Holandia), Dekra Certification (Niemcy), a także z Polskim Centrum Badań i Certyfikacji. W latach 90-tych utworzył i prowadził akredytowaną jednostkę certyfikującą wyroby – Biuro Certyfikacji i Normalizacji w Instytucie Odlewnictwa w Krakowie. Prowadził audyty systemów zarządzania w licznych organizacjach, m.in.: KGHM, Grupa Lotos S.A, Polskie Sieci Energetyczne, PKP Cargo, Orlen Upstream, Philips Lighting, Saint Gobain, Panasonic.
RETORYKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Cel
Zapoznanie uczestników kursu z zasadami skutecznych prezentacji publicznych, metodami radzenia sobie ze stresem podczas wystąpienia, a także znaczeniem języka, jako nośnika informacji.
Korzyści dla uczestników:
Przedmiot ten, realizowany głównie metodą warsztatową, pozwoli słuchaczom świadomie przygotować się do przemówienia, prezentacji, rozmowy, dyskusji panelowej, czy każdego innego wydarzenia, które będzie wymagało od nich publicznego zabrania głosu.
Narzędzia i metody wykorzystywane podczas zajęć:
Dla wielu osób, bez względu na zajmowane stanowisko, konieczność publicznego przemawiania jest jednym z najbardziej przerażających i paraliżujących doświadczeń życiowych. Tymczasem znajomość podstawowych zasad przygotowania i prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych, a także mechanizmów, jakie rządzą ludźmi podczas przemawiania, często stają się źródłem zmiany podejścia do tego rodzaju aktywności. Uczestnicy zajęć często w niestandardowy sposób poznają tajniki barier komunikacji oraz podstawowych narzędzi wpływu na innych. Finalizacją zajęć jest warsztat prowadzony na profesjonalnej scenie, przy użyciu najwyższej jakości urządzeń technicznych.
Prowadzący:
Paweł Kozakiewicz, absolwent m.in. dziennikarstwa i komunikacji społecznej (UPJPII) oraz zarządzania (studia doktoranckie w UJ). Doświadczony retoryk, trener i wykładowca akademicki. Wiedzę naukową na co dzień konfrontuje w ramach pełnionych funkcji: z-cy dyrektora Departamentu Marki i Komunikacji UEK, rzecznika prasowego UEK, wykładowcy akademickiego i trenera w zakresie komunikacji i zarządzania (UJ, PK), rzecznika Krakowskich Rezydencji Artystycznych, czy Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie. Prywatnie amator muzyki organowej, wina i podróży.
Zagadnienia prawne zarządzania - Rynek finansowy w Polsce
Aspekty prawne zarządzania, w szczególności konsekwencje prawne decyzji podejmowanych przez menedżerów (w tym: przegląd i typologia spółek, umowa sprzedaży oraz inne rodzaje umów w polskim obrocie gospodarczym, warunki poprawnego sporządzania kontraktów, umowy o pracę, kontrakty menedżerskie, funkcjonowanie rynku kapitałowego i pieniężnego, analiza instrumentów finansowych a zarządzanie portfelem kapitałowym, proces zarządzania finansami, instrumenty pochodne, analiza danych giełdowych a podejmowanie decyzji inwestycyjnych, fundusze inwestycyjne, oszustwa giełdowe, polisy ubezpieczeniowe, produkty hybrydowe, kredyty bankowe, procedury aplikowania o dotacje ze środków UE.
Zajęcia obejmują także analizę wewnętrznych i zewnętrznych zagrożeń prawnego bezpieczeństwa firm (w tym ryzyka kontraktowego, deliktowego, procesowego), ich roli i pozycji w postępowaniach sądowych (cywilnych, karnych, administracyjnych), ocenę kosztów procesów oraz pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów. Ponadto omawiane są zasady dobrej współpracy przedsiębiorstwa z prawnikiem, błędy firm w zarządzaniu ryzykiem prawnym,
Management
Zajęcia w języku angielskim z profesorami z CCSU, USA
DLA KOGO?
Menedżerowie, kadra zarządzająca średniego, wyższego i centralnego szczebla, posiadająca minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w lokalnych, krajowych lub międzynarodowych przedsiębiorstwach. Właściciele i prezesi firm oraz członkowie rad nadzorczych i zarządów firm.
KORZYŚCI
wiedza i umiejętności praktyczne z zakresu najnowszych trendów w zarządzaniu i prowadzeniu biznesu,
nauka oraz doskonalenie kompetencji miękkich (komunikacja interpersonalna, kierowanie zespołem, przywództwo, negocjacje, motywacja, kreatywność w działaniu),
efektywne połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką,
poszerzanie kompetencji menedżerskich, przekładających się na skuteczność w działaniu i wzrost konkurencyjności na rynku pracy,
wymiana doświadczeń i kontaktów z uczestnikami studiów,
obszerne materiały dydaktyczne z zajęć,
dołączenie do elitarnej wspólnoty Alumnów programu – Stowarzyszenia Absolwentów MBA.
KADRA

dr Krzysztof Brocławik
Akademia Mistrzów Treningu
Nauczyciel akademicki, certyfikowany wykładowca i szkoleniowiec, specjalista z zakresu zarządzania rozwojem organizacji, stały konsultant oraz współpracownik różnorodnych podmiotów gospodarczych. W PASB odpowiedzialny za moduł “Zarządzanie w złożonych organizacjach”.”

dr inż. Henryk Chrostowski

dr inż. Zygmunt Domagała
Politechnika Wrocławska

dr Michał Futyra
Doktor nauk społecznych, doświadczony wykładowca akademicki oraz specjalista ds.szkoleń z 14-letnim stażem pracy i ponad 4 tys. godzin przepracowanych na salach ćwiczeniowych, wykładowych oraz podczas indywidualnych konsultacji. Autor licznych programów szkoleniowych oraz kursów edukacyjnych. Szkoli i doradza z zakresu negocjacji i mediacji w biznesie, komunikacji międzykulturowej oraz etykiety w biznesie i protokołu dyplomatycznego. Absolwent Europejskiej Akademii Dyplomacji oraz wieloletni kierownik Instytutu Badań nad Cywilizacjami Wyższej Szkoły Europejskie w Krakowie.
mgr inż. Piotr Gibas
Uniwersytet Jagielloński

mgr Janusz Grząśko
Akademia Górniczo–Hutnicza, Kraków

mec. Michał Hosowicz
Hosowicz Mięsowicz

prof. dr hab. inż. Leszek Jurdziak
Politechnika Wrocławska

dr inż. Jacek Kasz
Politechnika Krakowska
Manager z międzynarodowym doświadczeniem w korporacjach globalnych i regionalnych. Ekspert w zakresie strategii biznesowych, zarządzania, innowacji, transferu technologii i praw własności intelektualnej. Wykładowca akademicki i naukowiec, autor 30 recenzowanych artykułów naukowych. Prelegent, moderator i panelista na wydarzeniach branżowych i akademickich. Fulbrighter.

mgr inż. Małgorzata Kiepura- Czubacka
Politechnika Krakowska
icencjonowany wykładowca, trener( międzynarodowy dyplom Master of Business Training) oraz doradca zarządzania, wieloletnie doświadczenie w obszarze projektowania i prowadzenia szkoleń i treningów dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw. Posiada również doświadczenie w zarządzaniu organizacjami w obszarze marketingu i sprzedaży. Opracowywała plany marketingowe i sprzedaży dla wielu firm z rynków komercyjnych (np. dla Teleaudio Sp. z o.o.; Powszechne Towarzystwo Emerytalne Polsat S.A.;) oraz przemysłowych np. ES-System S.A.. W PASB odpowiedzialna za moduł „Marketing”.

dr inż. Magdalena Kępińska-Jasny

mgr Zuzanna Komornicka
Uniwersytet Jagielloński
Certyfikowany trener, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego, konsultant, absolwentka The City University of New York. Ekspert w dziedzinie marketingu, reklamy i PR, zarządzania eventami i projektów społecznych. Opracowuje strategie biznesowe i kampanie promocyjne dla środowiska biznesowego, startupowego i NGO. W PASB odpowiedzialna za moduł „Marketing”

mgr Paweł Kozakiewicz
Uniwersytet Jagielloński

dr inż. MBA Zofia Krokosz-Krynke
Politechnika Wrocławska

mgr inż. Violetta Kurek
Air Liquide, Kraków
dr Stanisław Lizer
Nauczyciel akademicki, certyfikowany wykładowca, właściciel kancelarii prawniczej, członek rad nadzorczych Spółek Skarbu Państwa, współpracownik różnorodnych podmiotów gospodarczych oraz władz na szczeblu lokalnym oraz centralnym. W PASB odpowiedzialny za moduł “Zagadnienia prawne w zarządzaniu”

mgr inż. Piotr Malec

prof. zw. dr hab. Elżbieta Mączyńska
SGH, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
Nauczycielka akademicka, specjalistka z zakresu ekonomii (analizy ekonomicznej), finansów i wyceny przedsiębiorstw, systemów gospodarczych oraz strategii rozwoju społeczno-

prof. Zbigniew Nęcki
Uniwersytet Jagielloński
Wykładowca akademicki, psycholog społeczny, mediator i specjalista w dziedzinie negocjacji. Autor i prowadzący szkolenia oraz treningi dla różnorodnych podmiotów gospodarczych (np. PGNiG, Bombardier, Polfarma, Alstrom). Autor książek oraz artykułów naukowych i branżowych. W PASB odpowiedzialny za moduł “Negocjacje i komunikacja w zarządzaniu”.

Marcin Pałkus
Menedżer i doradca d/s zarządzania
Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie oraz podyplomowe studia MBA. Uczestniczył w prestiżowym, trwającym 1,5 roku, programie doskonalenia kadry menedżerskiej (Management Development Program), prowadzonym przez amerykańską korporację RR Donnelley. Posiada ponad 20 lat doświadczenia zawodowego w zarządzaniu, wliczając stanowiska na wysokim szczeblu. Specjalizuje się w: zarządzaniu, finansach, IT i marketingu.

prof. Walter Parker
CCSU
Amerykański wykładowca z wieloletnim stażem, certyfikowany księgowy z doświadczeniem biznesowym zdobywanym w USA i poza granicami kraju. Współpracował z Price Warehouse & Co., Central Connecticut University, Upsala College, Mitchell College. Członek American Institute of Certified Public Accountants, American Accounting Association oraz Alpha Kappa Psi.

dr inż. MBA Gabriela Paszkowska
Politechnika Wrocławska
Nauczycielka akademicka, certyfikowana wykładowczyni, twórczyni szkoleń i treningów z zakresu ekonomii, finansów i zarządzania. Autorka analiz finansowych oraz ocen efektywności inwestycyjnych dla różnorodnych podmiotów gospodarczych. W PASB odpowiedzialna za moduł “Finansowe koncepcje dla menedżerów”.

dr inż. Marek Rączka
Politechnika Krakowska
dr inż. Jan Rewilak
Politechnika Krakowska

dr hab. Jerzy Rosiński
Uniwersytet Jagielloński
Wykładowca akademicki, psycholog, specjalista z zakresu zarządzania, autor i prowadzący szkolenia z tematyki negocjacji oraz komunikacji dla różnorodnych podmiotów gospodarczych. W PASB odpowiedzialny za moduł “Negocjacje i komunikacja w zarządzaniu”.

dr Adam Suchodolski
Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław

dr inż. Jolanta Szadkowska
Politechnika Krakowska
Certyfikowana nauczycielka akademicka, specjalistka z zakresu zarządzania, finansów, marketingu oraz planowania strategicznego. Posiada długoletnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach, kierowniczka Studiów Podyplomowych „Polsko-Amerykańska Szkoła Biznesu”. W PASB odpowiedzialna za moduł „Rachunkowość zarządcza”

Honorata Ścisłowicz
Kancelaria HOSS Advisory
Certyfikowany doradca podatkowy nr 12207, ekspert w dziedzinie podatków, ulg podatkowych i pomocy publicznej. Przez 12 lat pracowała w międzynarodowej firmie doradczej z tzw. Wielkiej Czwórki (Ernst & Young), na stanowiskach Managera, Senior Managera i Associate Partnera. Zaangażowana była również w tworzenie strategii i funkcji Innovation & Technology w ramach globalnych struktur korporacji. Aktualnie jest Partnerem Zarządzającym w ramach kancelarii podatkowej HOSS Advisory. Autorka licznych artykułów w prasie krajowej i raportów m.in. dla Rzeczpospolitej, Pulsu Biznesu, Dziennika Gazeta Prawna, money.pl, Polskiego Radia i innych.

dr Rafał Świerczyński
MPK SA, Kraków
mgr Magdalena Ujejska
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Trener, wykładowca, specjalistka zarządzania projektami, pozyskiwania funduszy europejskich. Praktyk w zakresie przygotowania projektów dofinansowania ze środków UE od 2003 roku. W PASB odpowiedzialna za moduł „Zagadnienia prawne w zarządzaniu – Rynek kapitałowy Polska i UE”

dr Magdalena Wójcik-Jurkiewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Rachunkowości, w Instytucie Informatyki, Rachunkowości i Controllingu, w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości. Wieloletni trener, wykładowca i praktyk. Wykładowca na studiach podyplomowych „MBA”, „MCG”. Certyfikowany tutor. Jest członkinią Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, IAAER oraz Chapter Zero Poland. Od kilku lat prowadzi badania z zakresu ujawnień niefinansowych, głównie w obszarze CSR oraz dobrych praktyk stosowanych przez spółki giełdowe. Z perspektywy społecznej prowadzi również badania dot. transformacji sektora górniczego, prognozuje ceny paliw, szacuje koszty pracy w górnictwie, podejmując próby określenia drogi Polski do sprawiedliwej transformacji, a następstwie tych działań ku neutralności klimatycznej, kierując Zespołem Ekspertów z tego zakresu. Jako manager wielokrotnie zarządzała projektami realizowanymi na zlecenie Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Sprawiedliwości. Od kilkunastu lat współpracuje z Polską Izbą Biegłych Rewidentów, EY, Instytutem Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy oraz Instytutem Prawa Gospodarczego, przyjmując rolę eksperta branżowego. Członkini Kapituły ogólnopolskiego programu Symbol Zrównoważonego Rozwoju. Od kilku lat związana z zagadnieniami ESG, raportowania niefinansowego oraz raportowania zrównoważonego rozwoju jak i raportowania nim.in. jako członkini Grupy Roboczej ds. rozwoju raportowania niefinansowego w ramach Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw przy Ministerstwie Finansów oraz Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
DYPLOMY
Absolwenci Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu otrzymują dwa dyplomy oraz certyfikat:
Dyplom potwierdzający ukończenie programu Executive Master of Business Administration (MBA) w Polsko-Amerykańskiej Szkole Biznesu. Wydawany jest przez Politechnikę Krakowską, podpisywany przez Rektora uczelni i wystawiany w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.
Certyfikat wystawiany przez naszego partnera “Central Connecticut State University (CCSU)” w ramach programu Executive Master of Business Admnistrartion (MBA), potwierdzający ukończenie studiów opartych na amerykańskich wzorcach kształcenia.

Adres
al. Jana Pawła II 37, 31-864 Kraków
Budynek A, pokój A403
Telefon
tel: (12) 628 32 50
fax: (12) 628 32 02
szkola.biznesu@pk.edu.pl